Vertrouw niet op schrijfadvies van SEO tools

Google: Vertrouw niet op SEO tools voor schrijfadvies

John Mueller van Google beantwoordde een vraag op Reddit waarbij de persoon die de vraag stelde blijkbaar vragen had over wat de SEO-tool suggereerde.

Wat de tool suggereerde kwam niet overeen met het doel van de SEO.

Dit is de vraag:

I write for and manage the blog of a Vietnamese travel agency catering mainly to American and Australian tourists.

 

Many of the article H2s contain the actual Vietnamese versions of words (such as location names) because a few uses of the accented version (e.g. Quảng Bình vs Quang Binh) tend to show up in Surfer SEO’s suggestions.

 

Am I correct in my assumption that the accents should not be present because the target audience (tourists) will not be using accent marks in their searches?

 

Or do accent marks not matter in Google’s eyes?

Mueller antwoorde:

Write in your audience’s language – for the head(ers), body… Don’t rely on SEO tools to tell you how to write – do your own research

John Mueller

Wat zeggen de SERPs?

Bij het onderzoeken van de beste aanpak kan het inzichtelijk zijn om te zien welke resultaten hoog scoren.

Zo blijkt uit een recent voorbeeld dat zoekopdrachten zowel met als zonder accenten (Quảng Bình versus Quang Binh) vergelijkbare resultaten opleveren. Hierbij bevat de resultatenpagina (SERP) van de variant met accenten minstens één website die accenten gebruikt.

Het is aan te raden om de SERPs via meerdere browsers te bekijken. Persoonlijk wissel ik tussen Chrome en Chrome Canary om te voorkomen dat mijn eerdere zoekopdrachten de resultaten van volgende zoekopdrachten beïnvloeden.

Veel mensen leunen sterk op hun analysetools en negeren hierbij vaak de werkelijke SERPs. De data uit de tools is niet altijd representatief voor de werkelijke SERPs.

Het is daarom belangrijk om zelf de SERPs te bekijken en niet blindelings te vertrouwen op de analyse van de tools.

Doe je eigen onderzoek

Mueller adviseerde niet om SEO hulpmiddelen links te laten liggen. Zijn boodschap was eerder dat je niet blindelings op deze tools moet vertrouwen voor schrijfadvies.

Deze hulpmiddelen zijn ontwikkeld door SEO experts, waarbij hun kennis vaak gebaseerd is op de heersende trends, die zowel waardevol als minder relevant kunnen zijn.

In de beginjaren waren er bijvoorbeeld tools die richtlijnen boden voor het ideale aantal keer dat een sleutelwoord op een pagina moest verschijnen. Dit was effectief tot het moment dat het niet meer voldeed.

Andere hulpmiddelen waren gericht op het uitbreiden van linkuitwisselingsprojecten, en sommige pasten content automatisch aan. Deze methoden waren een tijd lang effectief, totdat ze hun doeltreffendheid verloren.

Kortom, software wordt gecreëerd op basis van de heersende SEO opvattingen op dat moment, wat neerkomt op een perspectief.

In de wereld van SEO is er vaak sprake van een algemene consensus, maar sommige opvattingen kunnen excentriek, onwaar of juist vooruitstrevend zijn.

Een universele SEO regel bestaat zelden. Daarom is het van belang om, ongeacht welk hulpmiddel je gebruikt, altijd je eigen inzicht als leidraad te nemen.

Lees het artikel op Reddit: Using non-English accent marks in H2s?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *