Microsoft pubCenter

Microsoft introduceert pubCenter voor website monetisatie

Er is nu een nieuwe manier voor websites om te monetiseren met Microsoft. Vanochtend heeft het bedrijf de lancering van Microsoft pubCenter aangekondigd.

De nieuwe webmonetisatie-oplossing is gericht op kleine en middelgrote bedrijven om extra inkomsten te genereren.

Wat is Microsoft pubCenter?

Microsoft pubCenter is een oplossing waarmee uitgevers meer inkomsten kunnen genereren uit hun websites. Vergelijkbaar met Google AdSense, verdienen website-uitgevers geld door advertenties op hun sites toe te staan.

Het doel van Microsoft pubCenter is om knelpunten voor MKB’s te verminderen.

Hoe werkt Microsoft pubCenter?

Microsoft heeft proactief een eenvoudige benadering gekozen om uitgevers op weg te helpen.

Om te beginnen, moeten uitgevers een eenvoudige regel code aan de website toevoegen. De code zorgt ervoor dat advertenties op een site worden weergegeven.

Adverteerders binnen het Microsoft Advertising Network concurreren vervolgens om de gewilde advertentieruimte op uitgeverssites.

Uitgevers beginnen geld te verdienen wanneer advertenties op hun websites worden weergegeven. Er zijn waarborgen ingebouwd die websites in controle houden.

Uitgevers hebben flexibiliteit over zaken zoals:

  • Waar advertenties op de webpagina worden weergegeven.
  • De mogelijkheid om inhoud te blokkeren die niet relevant is voor je doelgroep.

Kan je zoel Microsoft pubCenter als Google AdSense gebruiken?

Websites die momenteel Google AdSense gebruiken, kunnen ook de oplossing van Microsoft pubCenter gebruiken.

Uitgevers kunnen Microsoft’s advertenties in dezelfde eenheden gebruiken samen met Google AdSense.

Microsoft toont alleen advertenties wanneer ze een hoger bod voor die advertentieplekken kunnen voorspellen.

Het feit dat bedrijven beide oplossingen kunnen gebruiken in plaats van met elkaar te concurreren, geeft het bedrijf een voordeel.

Vooral voor MKB’s kan het verkrijgen van enige extra inkomsten helpen om de zaak draaiende te houden.

Wie komt in aanmerking voor het gebruik van Microsoft pubCenter?

Hoewel de oplossing gericht is op kleine en middelgrote bedrijven, is pubCenter beschikbaar voor alle bedrijven in de Verenigde Staten.

Microsoft verwacht zijn pubCenter-aanbod in de komende maanden wereldwijd uit te breiden, maar er is nog geen vaste datum bekendgemaakt.

Om te beginnen zijn er geen kosten verbonden aan de aanmelding, geen minimale inkomstenvereisten en geen volumevereisten om in aanmerking te komen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *